
BUTCHERS AVENUE
Bakgrund
Butchers Avenue är en svensk e-handelsbutik som säjer exklusiva köttdeltaljer och tillbehör. Företaget ville erbjuda sina kunder större frihet genom att låta kunderna själva välja produkter som ingår i en köttlåda, för ett fast pris - något som det traditionella Shopify-flödet inte erbjuder.
"Shopify's standardflöde erbjuder inte någon paket-lösning. Vi kollade på många olika bundle-lösningar som redan fanns och ingen av dem uppfyllde våra eller kundernas krav. "
- Leo Brogren, VD
Butchers Avenue ville ha en skräddsydd köttlådebyggare direkt integrerad i Shopfiy med fokus på enkelhet. Med följande kreterier:
- Kredit-baserad prissättning: Varje låda har ett maxvärde i form av krediter. Kunden kan fylla på med produkter tills lådan är komplett.
- Interktiv design: Kunden kan i realtid se hur många _krediter_ som återstår, lådans vikt och innehåll.
- Checkout och prenumeration: Byggaren är integerad med prenumeration, där kunden kan köpa återkommande lådor med olika tidsintervaller, och återkommande betalningar.
Resultat

Den färdiga lösningen blev en unik köttlådebyggare direkt i Shopify – där kunder enkelt kan fylla sin låda med utvalda premiumprodukter. Kombinationen av kreditbaserad prissättning och en interaktiv designgav kunderna full kontroll och en rolig shoppingupplevelse.
Resultatet? Ökad kundnöjdhet, fler återkommande prenumerationer och högre ordervärde. Dessutom blev byggaren en viktig differentieringspunkt för Butchers Avenue jämfört med konkurrenterna på marknaden.
"Vi är väldigt nöjda med lösningen utvecklad av Nystedt & co Consulting."